İçeriğe atla
0 (212) 285-35-70

Fax: 0 (212) 285-36-79

İstanbul Teknik Üniversitesi Kontrol ve Otomasyon Müh. Bölümü
Arama
Otomatik Kontrol Türk Milli Komitesi
İstanbul Teknik Üniversitesi Otomatik Kontrol Türk Milli Komitesi
Otomatik Kontrol Türk Milli Komitesi
  • ANASAYFA
  • HAKKIMIZDA
    • Başkanın Mesajı
    • TOK Hakkında
    • Yönetim Kurulu
    • Tarihçe
    • Bağlantılar
  • ÜYELER
    • Akademik
    • Kurumsal
  • KONFERANSLAR
    • Ulusal Konferanslar
    • Uluslararası Konferanslar
  • DUYURULAR
  • İLETİŞİM
  • GELİŞMİŞ ARAMA
TwitterLinkedinMail
Giriş
  • ANASAYFA
  • HAKKIMIZDA
    • Başkanın Mesajı
    • TOK Hakkında
    • Yönetim Kurulu
    • Tarihçe
    • Bağlantılar
  • ÜYELER
    • Akademik
    • Kurumsal
  • KONFERANSLAR
    • Ulusal Konferanslar
    • Uluslararası Konferanslar
  • DUYURULAR
  • İLETİŞİM
  • GELİŞMİŞ ARAMA

Hiyerarşik Kontrol ile Güç Regülasyonlu DC/DC Sürücü Tasarımı

Buradasınız:
  1. Anasayfa
  2. Makale
  3. Hiyerarşik Kontrol ile Güç Regülasyonlu…

Yazarlar

Asım Kaygusuz
B.Baykant Alagöz
Cemal Keleş
Yusuf Kaplan Abdulkerim Karabiber

Türkçe Özet

Günümüzde yarı iletken güç elektroniği elemanlarında

sağlanan gelişmeler ile birlikte DC güç sistemleri daha yaygın

kullanım alanı bulmuştur. DC/DC dönüştürücüler, DC güç

sistemlerinin temel bileşeni durumundadır ve DC güç dağıtım

sistemlerinde, gerilim regülasyonunda önemli role sahiptirler.

Bu çalışmada, DC/DC dönüştürücülerin katmanlı kontrol

yöntemi ile anlık maksimum çıkış gücü sınırlaması kontrolü

sağlayan güç sürücülerine dönüşmesi sağlanmıştır. Geliştirilen

güç regülasyonlu DC/DC sürücüler, yükün çekebileceği gücü

bir üst limitin altında tutarak sistemde güç dağıtımını daha

emniyetli ve kontrol edilebilir duruma getirir. Önerilen güç

sürücüsü ile inşa edilen elektrikli araç DC güç dağıtım sistemi

uygulaması,  Matlab/Simulink  benzetimi  yardımı  ile

incelenmiştir. Benzetim sonucunda, DC/DC sürücülerin

elektrikli araçlar için batarya çıkışı güç enjeksiyonu

yönetimine imkân sağladığı görülmüştür. Aşırı güç çekimine

yol açan arıza durumlarında, sistemin korunmasına imkan

vermesi itibarı ile aracın enerji verimliliğini ve güvenliğini

artırabileceği görülmüştür.

 

Kategori: MakaleARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERHAT BOYNUKALIN tarafından10 Kasım 2017Yorum Yap
Etiketler: Asım KaygusuzB.Baykant AlagözCemal KeleşMakaleYusuf Kaplan Abdulkerim Karabiber
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERHAT BOYNUKALIN

Yazar: ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERHAT BOYNUKALIN

http://serhatboynukalin.com/

biyografi hakkında kısa bilgi

Mesaj navigasyon

ÖncekiÖnceki yazı:Şebekeden Bağımsız Çalıştırılan Asenkron Jeneratörlerin Bulanık Mantık Tabanlı Uç Gerilimi RegülasyonuSonrakiSonraki gönderi:Model Referans Uyarlamalı Kesir Dereceli PID (MRUPI λ D µ ) Kontrolör Tasarımı ve Performans Analizi

Related posts

Biyoproseslerin Global Stabilizasyonu: Lyapunov Tabanlı Yaklaşım
10 Kasım 2017
Eritropoez Modelinin Kararlılık Analizi
10 Kasım 2017
Ayrık Olay Kontrol Sistemlerinin Otomasyon Petri Ağları ile Tasarımı ve Endüstriyel Uygulamalarda Kullanımı
10 Kasım 2017
PID DENETLEYĐCĐ AYARLARI: PARÇACIK SÜRÜ OPTĐMĐZASYONU (PSO) VE GENETĐK ALGORĐTMA (GA) KARŞILAŞTIRILMASI
10 Kasım 2017
Doğrusal Olmayan Sistemler için Yapay Sinir Ağı Tabanlı bir PID Ayarlama ve Denetim Yöntemi
10 Kasım 2017
Uyarlamalı Sinirsel Bulanık Denetim Sistemi (Adaptive Neuro – Fuzzy Inference System – ANFIS) ile Kesir Dereceli PID (ANFISPI λ
10 Kasım 2017

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

Yorum yapmak için giriş yapmış olmanız gerekir.

Hiyerarşik Kontrol ile Güç Regülasyonlu DC/DC Sürücü Tasarımı

Buradasınız:
  1. Anasayfa
  2. Paper
  3. Hiyerarşik Kontrol ile Güç Regülasyonlu…

Yazarlar

Asım Kaygusuz
B.Baykant Alagöz
Cemal Keleş
Yusuf Kaplan Abdulkerim Karabiber

Türkçe Özet

Günümüzde yarı iletken güç elektroniği elemanlarında

sağlanan gelişmeler ile birlikte DC güç sistemleri daha yaygın

kullanım alanı bulmuştur. DC/DC dönüştürücüler, DC güç

sistemlerinin temel bileşeni durumundadır ve DC güç dağıtım

sistemlerinde, gerilim regülasyonunda önemli role sahiptirler.

Bu çalışmada, DC/DC dönüştürücülerin katmanlı kontrol

yöntemi ile anlık maksimum çıkış gücü sınırlaması kontrolü

sağlayan güç sürücülerine dönüşmesi sağlanmıştır. Geliştirilen

güç regülasyonlu DC/DC sürücüler, yükün çekebileceği gücü

bir üst limitin altında tutarak sistemde güç dağıtımını daha

emniyetli ve kontrol edilebilir duruma getirir. Önerilen güç

sürücüsü ile inşa edilen elektrikli araç DC güç dağıtım sistemi

uygulaması,  Matlab/Simulink  benzetimi  yardımı  ile

incelenmiştir. Benzetim sonucunda, DC/DC sürücülerin

elektrikli araçlar için batarya çıkışı güç enjeksiyonu

yönetimine imkân sağladığı görülmüştür. Aşırı güç çekimine

yol açan arıza durumlarında, sistemin korunmasına imkan

vermesi itibarı ile aracın enerji verimliliğini ve güvenliğini

artırabileceği görülmüştür.

 

Kategori: PaperARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERHAT BOYNUKALIN tarafından10 Kasım 2017Yorum Yap
Etiketler: Asım KaygusuzB.Baykant AlagözCemal KeleşMakaleYusuf Kaplan Abdulkerim Karabiber
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERHAT BOYNUKALIN

Yazar: ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SERHAT BOYNUKALIN

http://serhatboynukalin.com/

biyografi hakkında kısa bilgi

Mesaj navigasyon

ÖncekiÖnceki yazı:Şebekeden Bağımsız Çalıştırılan Asenkron Jeneratörlerin Bulanık Mantık Tabanlı Uç Gerilimi RegülasyonuSonrakiSonraki gönderi:Model Referans Uyarlamalı Kesir Dereceli PID (MRUPI λ D µ ) Kontrolör Tasarımı ve Performans Analizi

Related posts

Biyoproseslerin Global Stabilizasyonu: Lyapunov Tabanlı Yaklaşım
10 Kasım 2017
Eritropoez Modelinin Kararlılık Analizi
10 Kasım 2017
Ayrık Olay Kontrol Sistemlerinin Otomasyon Petri Ağları ile Tasarımı ve Endüstriyel Uygulamalarda Kullanımı
10 Kasım 2017
PID DENETLEYĐCĐ AYARLARI: PARÇACIK SÜRÜ OPTĐMĐZASYONU (PSO) VE GENETĐK ALGORĐTMA (GA) KARŞILAŞTIRILMASI
10 Kasım 2017
Doğrusal Olmayan Sistemler için Yapay Sinir Ağı Tabanlı bir PID Ayarlama ve Denetim Yöntemi
10 Kasım 2017
Uyarlamalı Sinirsel Bulanık Denetim Sistemi (Adaptive Neuro – Fuzzy Inference System – ANFIS) ile Kesir Dereceli PID (ANFISPI λ
10 Kasım 2017

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

Yorum yapmak için giriş yapmış olmanız gerekir.

Serhat BOYNUKALIN tarafından düzenlendi

Copyright T@K

En üste git